Gebyrer, betaling og erstatning
Læs om:
- Gebyrer
- Betaling
- Erstatning og udelukkelse
Gebyrer
Hvis lånetiden overskrides skal der betales gebyr. Taksterne beregnes efter materialernes afleveringsdatoer. Hvis flere materialer har fælles afleveringsdato, giver det kun ét gebyr.
Forsinkelse | Børn | Voksne |
1-7 dage | 0 kr. | 10 kr. |
8-14 dage | 20 kr. | 20 kr. |
15-30 dage | 50 kr. | 50 kr. |
Efter 30 dage ændres gebyret til 75 kr. og der kommer en erstatning på. |
Vi sender en hjemkaldelse på mail eller pr. sms når din lånetid er overskredet med 7 dage.
Gebyrerne bliver først oprettet, når materialerne er afleveret. Når gebyret er oprettet, eller når der er kommet erstatning på et materiale, bliver mellemværendet sendt til kommunen. Derefter vil du få tilsendt en faktura med digital post.
Du mister retten til at låne, hvis du skylder 200 kr. eller mere i gebyrer. Udelukkelse vil blive meddelt skriftligt med 8 dages varsel.
Betaling
Alle mellemværender håndteres af kommunen. Du betaler gebyrer og erstatninger på Mit Betalingsoverblik, som du finder link til på kommunens hjemmeside rebild.dk.
Klik her for at komme til mit betalingsoverblik, hvor du skal logge ind med MitID.
Erstatning og udelukkelse
Hvis du mister eller beskadiger et materiale, skal du erstatte det. Bemærk, at prisen kan ligge væsentligt over almindelige salgspriser på grund af ophavsretsforhold og udgifter til genanskaffelse, klargøring og administration. Fakturaen med erstatninger udsendes via Digital Post fra kommunen.
Hvis et lånt materiale er bortkommet/beskadiget, er det en god idé at kontakte os straks, så du undgår eventuelle gebyrer og kun betaler erstatningen.